9/11

Idag är det, som jag tror dom flesta redan har märkt, tio år sedan terror attacken mot World trade center. En attack inte bara mot USA som land utan en attack mot hela den västerländska kulturen.
Jag var åtta år när mina föräldrar berättade vad som hade hänt och även om det var i ett land långt långt borta så blev man väldigt rädd. Det var ju ett land som var väldigt nära oss kulturmässigt. Det jag mest kommer ihåg var när vi satt på bussen på väg till skolan nästa dag, alla pratade om vad som hade hänt. Sen klockan tolv höll alla klasser en tyst minut för dom drabbade.
Det var verkligen en dag som förändrade hela världen.
Både mot det sämre och bättre.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0